2013. február 3., vasárnap

Sakk és Boldogság

Örs szombaton részt vett élete első országos sakkversenyén. Nagyon meglepett a verseny komolysága és nehézsége, hiszen csak óvodás gyerekekről van szó. 7 fordulót kellett játszaniuk órával 13+2 perces időre. A szülők nem szólhattak bele csak néma csendben figyelhették a játékot. A gyerekeknek kellett mindent intézniük. Ha valamiben  nem egyeztek meg, akkor bírót kértek és az tett igazságot. Amikor megszületett a végeredmény kimentek az asztalhoz és bemondták a játszma kimenetelét. Én rettenetesen izgultam, a gyerek persze nem. A játszmák között hatalmas futkosásokkal vezette le ismerőseivel a feszültséget és a felgyülemlett energiát, de amikor kiírták az asztal beosztást máris ott volt és mint akit kicseréltek úgy viselkedett. Egyik pillanatról a másikra hihetetlenül összeszedett lett és keményen koncentrált.Én csak ámultam és bámultam őt és kimondhatatlanul büszke voltam rá. 

A 7 menetből 4 győzelmet, 2 döntetlent, 1 vereséget hozott. Így a 4. helyen zárt, de mivel sok holtverseny alakult ki a sakk pontozás szabályai alapján számítottak végeredményt, amit bevallok őszintén, nem értek, de ez van. Végül a 11. helyre került az 58-ból, ami szerintem gyönyörű eredmény, de ő kicsit csalódott volt, hiszen az eredményhirdetés előtt még a 4. helyre írták ki. Az edzői sokat dicsérték, sőt azt mondták még egy kis idő és esélyes lesz dobogós helyezésre is. Nekem mégis az melengette meg a szívem, amikor az egyik edző, azt mondta, ő nagyon szereti Örs játékát, mert támadó, dinamikus, hatékony:-))))


Az egész nagyon hosszadalmas és fárasztó volt nemcsak gyerek, de felnőtt  szemmel is. Ráadásul a félidőtől, egy szülő jóvoltából, aki mégsem volt képes megállni,hogy bele ne szóljon a játékba, kitiltottak minket a teremből. 
Sajnos olyan gyerekek is indultak (illetve indítottak a szülők), akik sem a szabályokat nem voltak képesek betartani, sem kudarctűrő képességük nem volt, így pár gyerek végig zokogta a versenyt. Véleményem szerint ennek sok értelme nincs, de nyilván mindenki maga tudja, mit tesz a gyermekével.
Szóval fáradtan, de boldogan zártuk a szombati napot, ja és persze rettentően büszkén:-))))






3 megjegyzés:

Mariann írta...

Gratulálunk Örs, szép munka volt ;)

gloria írta...

Szívből gratulálunk Örsnek, és a büszke szülőknek!

Glóri

Apróságok írta...

Köszönjük szépen!!!!:-)))