2013. január 6., vasárnap

Színházi játék

Tavaly év végi bejegyzésben már említettem, hogy sok színházi darabot sikerült megtekintenünk a gyerekkel. Ma a rendrakáskor kezembe kerültek az előadások szórólapjai és a színházjegyek (annyi apróságot / kacatot képes vagyok éveken keresztül őrizgetni) töprengtem, mit lehetne kezdeni velük. Végül egy remek kis játék képe formálódott meg bennem, aminek igazából semmi köze sem volt a fentiekhez csak a színházi élményeink felidézéséhez. 






Készítettem minden látott darabhoz majdnem 9 kártyát (azért csak majdnem, mert átfedések is voltak). A kártyákon az előadáshoz kapcsolható képek kaptak helyet. Nem direkt módon (pl.: nem a darabból jelenetek, szereplők láthatók rajtuk...). 


 
Az egyes előadásokhoz kapcsolható képek összeszedése így gondolkodást, kreativitást, asszociációs készséget igényel. A játék célja 7 képet összegyűjteni. (A szabályok kicsit hasonlítanak a Römi és a Fekete Péter szabályaihoz.Saját magunk, alakítottuk ki, közösen.) Természetesen taktikázni is kell, mert senki nem tudhatja a másik mit gyűjt és mivel vannak közös (több darabnál is felhasználható) lapok ez megnehezíti a játékot. A győztes, aki először tudja egy előadás 7 képét lerakni (hiba nélkül, mert ez is előfordulhat). A 3 színházi maszk a joker kártya. Ez a maszk díszíti a kártyák hátlapját is.




Nagyon izgalmas, vidám játék kerekedett belőle. Játszható szerintem minden olyan gyerekközösségben, ahol azonos színházi élményeket kaptak a gyerekek. De kicsit tovább gondolva, akár alsó tagozatos gyerekek kötelező olvasmányai is lehetnek az alapok, csak akkor osztályonként több paklira lesz szükség.Meg egy állhatatos tanító nénire, aki elkészíti az osztályának, bár remélem mindig van 4-5 szülő, aki szívesen besegít a gyerekek érdekében.





A kártyalapok a karácsonyi csomagolópapírok belsejéből készültek (amire a szép papírt fel szokták csavarni), a már újrahasznosított barna anyagot, mi még egyszer felhasználtuk, így már duplán jó szolgálatot tett (mondjuk én kifejezetten szeretem, ezt az anyagot, mert a színtónusa közel áll hozzám és a vastagsága pont megfelelő, nem annyira vastag, mint a karton, de a másolópapírnál sokkal jobb a tartása).







Nincsenek megjegyzések: