2013. március 28., csütörtök

Húsvéti tarisznya és locsolóvers

Ez a húsvéti tojás gyűjtögető tarisznya még évekkel ezelőtt készült. Kiscsoportos ovis locsolás után ugyanis nem tudta Örs hová tenni a sok csoki tojást, amit a lányoktól kapott:-))) Így középsőben már egy praktikus locsolkodós tarisznyával vágott neki az ünnepeknek.


A tarisznyába bekészítettük az oviba menet a húsvéti locsolóvers szövegét, ha netán segítség kellene (sosem kellett:-)))és a lányok locsolásához szükséges parfümöt.


Mi az alábbi locsolóversekkel köszöntöttük a lányokat:

Kerek erdőn jártam,
Piros tojást láttam,
Bárány húzta rengő kocsin,
Mindjárt ideszálltam.

Nesze hát rózsavíz,
Gyöngyöm, gyöngyvirágom,
Hol a tojás, piros tojás?
Tarisznyámba várom!
---------------------------------

Messze földön jártm
Szép harmatos reggel,
Aranytündér kútvizéből
Vizet merítettem.

Aranytündér kútvizével
Öntözgetni járok,
Olyan szagos, mint a rózsa,
Gyertek ti is lányok!
---------------------------------

Kis falumba minden házba
Nyílnak a szép virágok:
Muskátlik, gyöngyvirágok,
S piros tulipánok. 

Icipici locsolómmal
Mindegyiket megöntözöm,
S hogyha érte tojást kapok,
Igen szépen megköszönöm.
---------------------------------

Korán reggel útra keltem, 
Se nem ittam, se nem ettem.
Tarisznya húzza a vállam,
Térdig kopott már a lábam.
Bejártam a fél világot,
Láttam sok-sok szép virágot.
A legszebbre most találtam,
Hogy öntözzem, alig vártam.
---------------------------------

Zelk Zoltán: A kis kertész

Kora reggel talpon vagyok,
kis kertembe kiszaladok,
várnak énrám a virágok,
rózsák, szegfűk, tulipánok.

Hogyha beszélni tudnának,
tán jóreggelt kívánnának,
hangos szóval köszönnének
szomszéd kertnek, napnak, szélnek.

De én így is értem őket,
látom, milyen vígan nőnek,
látom, milyen vígan élnek-
színnel, illattal beszélnek.

Este alusznak a fák is,
mind elalszik a virág is,
nincs paplanuk, nincs párnájuk,
mégis gyönyörű az álmuk.
 




Nincsenek megjegyzések: