2012. március 22., csütörtök

Méhsejt dominó

Szeretünk dominózni. Kicsinek használtuk a gyümölcsös, járműves, Thomasos dominókat, aztán amikor ez már nem jelentett kihívást, akkor az "igazi pöttyös" dominóval vívtunk csatákat. Az utóbbi időben sokszor "botlottam" bele a méhsejt dominóba és már többször a kosárba is került, de valamiért mégsem vásároltuk meg. Közben rájöttem, hogy egy ilyen játék elkészítése roppant egyszerű. Így neki is álltam, délután már játszhattunk is vele.Először is kinyomtattam egy szabályos hatszöget a internetről.

A méhsejt dominó alapja 7 db szabályos hatszög. Ez lett a prototípus, amit aztán a megfelelő számban felrajzoltam egy fehér kartonra és kivágtam. A játék és a használhatóság szempontjából nincs jelentősége, hogy színes pöttyöket, számokat vagy bohóc figurákat kell összeegyeztetni. Így én a tavasz jegyében pillangókat vágtam ki lyukasztóval, színes papírból.

Utána segítség gyanánt kerestem a számítógépen egy összeállított méhsejt dominót, hogy biztosan a megfelelő helyre ragasszam a pillangókat. 

Végül minden hatszöget elkészítettem és ki is próbáltam működés közben:-)))


Ovi után pedig kicsi fiam is birtokba vette. 

Erősen koncentrál:-))))

Az egész létrehozása nem került többe 30 percnél (a legmacerásabb a pillangók felragasztása volt). Közben rögtön megszületett az ötlet, hogy ebből remek ajándékot lehet készíteni barátaink, ismerőseink gyermekeinek és ha matricát használunk akkor még Verdás, Legós, Hercegnős, Hello Kittys dominót is létre lehet hozni.

Tadam...sikerült!

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez nagyon jó,és egyszerű!Mi a Tantrix-al voltunk hasonlóan,végül nálunk is saját készítésű lett.Mos pedig ezt "ellopikáljuk",és elkészítjük a te terveid alapján.Köszönjük!!!!!!!!!!!!!!
Erzsi