2012. január 30., hétfő

Na, erre mondják ronda, de finom!!!


És valóban! Jó, fogalmazhatnánk úgy is, hogy kicsit eklektikus kinézetű :-)) Viszont tényleg mennyei és hihetetlen gyorsan elkészíthető édesség (mondjuk egy nem várt vendégség esetén vagy ha az oviból haza hozzuk a gyermekünk barátait is).

Hozzávalók:

2 tábla jó minőségű ét csoki
aszalt  vörös áfonya
kandírozott narancshéj
kandírozott zöldcitrom héj
puffasztott rizs
diónyi margarin
apróra vágott mandula (vagy dió vagy mogyoró)
citrom aroma

A két tábla étcsokit felkockáztam és a vajjal gőz fölött megolvasztottam, majd a fenti összetevőket belekevertem. Arányokat azért nem írok, mert ez ízlés dolga. Van, aki több puffasztott rizzsel van, aki több aszalt gyümölccsel stb. szereti. Mikor az összetevőket jól eldolgoztam, sütőpapírral bélelt nagyobb tepsibe terítettem, vékonyan. Majd betoltam a hűtőbe. Kb. 1 óra kell, mire megdermed. Akkor darabokra tördeltem és egy ilyen csúnya finomságot kaptam.  A citromaroma és a kandírozott gyümölcshéjak adnak egy leheletnyi pikáns ízt az édességnek. Ha csak felnőtteknek készítjük, akkor tehetünk bele (de akkor hagyjuk el a citrom aromát és a kandírozott héjakat), alkoholba áztatott gyümölcsöt is (rumos meggyet vagy pálinkás aszalt szilvát) apróra vágva, vagy dobhatunk bele egy gondolatnyi chili port :-)) Mindkettővel felejthetetlen lesz!





Nincsenek megjegyzések: